مایکروسافت قابل اعتمادتر از گوگل و اپل شناخته شد

اخبار فاین سافت

در حالی که شرکت‌های تولید تکنولوژی دیگر با بحث و جدال مواجه شده‌اند، مایکروسافت بی سر و صدا به کار خود می‌پردازد، از دشمنان قدیمی دوستان جدید می‌سازد و به خواسته‌های مشتریان می‌پردازد. امروز برای مایکروسافت روز خوبی است. و روزهای خوب ظاهرا ادامه دار هستند.
با عنایت به رویدادهای منفی در سایر شرکت‌ها مایکروسافت به زیبایی تمام پاداش خود را از این داستان دریافت می‌کند. نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر اعتماد و اطمینان. بر اساس نظرسنجی‌های Alexios و Harris مایکروسافت یکی از مورد اعتماد ترین برند‌های تولید تکنولوژی در جهان است.

شاید شنیدن این خبر برای برخی کاربران ایرانی غیر منتظره باشد. اما این یک حقیقت است. هرگاه شما پا به عرصه زندگی حرفه‌ای بگذارید قطعا در نقطه‌ای به نام مایکروسافت برخورد می‌کنید. اگر به زمینه بازی‌های کامپیوتری و کنسولی و حتی موبایلی علاقه‌مند باشید، به نام مایکروسافت برخورده‌اید. اگر با سیستم عامل‌ها کلنجار رفته باشید حتما نام مایکروسافت در یک نقطه تاریک کار شما را راه انداخته است. حتی در زندگی روزمره و در زمان پر کردن اوقات فراغت گاها به نام مایکروسافت بر خورده‌اید. مایکروسافت نامی است که هرگاه حرفی از شرکت‌های تکنولوژی زده شود در ذهن‌ها جرقه می‌زند.

این نظرسنجی از ماه نوامبر ۲۰۱۸ تا ژانویه ۲۰۱۹ بر پایه نمونه گیری ملی صورت گرفت. از یک گروه متشکل از ۶،۱۱۸ بزرگسال آمریکایی خواسته شد تا دو شرکت را که معتقدند بهترین و بدترین شهرت را دارند شناسایی کنند. سپس، ۱۰۰ شرکت قابل ملاحظه بر اساس نقاط کلیدی شهرت در صنف توسط گروه دوم که از ۱۸،۲۲۸ بزرگسال تشکیل شده بود رتبه بندی شدند.

مایکروسافت سومین نام تجاری فن‌آوری مورد اعتماد بعد از آمازون بود که به طور کلی موقعیت دوم را دریافت کرده بود. سامسونگ دومین نام تجاری فن آوری مورد اعتماد بود و به طور کلی رتبه هفتم را دریافت کرد . مایکروسافت موضع ۹ را به طور کلی دریافت کرد که البته در ۱۰ سال گذشته عمدتا پایدار بوده است.

اپل سی و دومین شرکت مورد اعتماد و هشتمین شرکت معتبر فن‌آوری بوده است و طی چند سال گذشته روند نزولی داشته است و در سال جاری سه موقعیت به طور کلی کاهش یافته است. که عمدتا به دلیل رسوایی هایی نظیر thottlegate است.

گوگل همچنین به طور کلی ۱۳ امتیاز کاهش داشته است، همچنین در طول چند سال گذشته نیز روند نزولی داشته است، در حالی که فیس بوکی که در حال افزایش بود، در سال جاری ۴۳ موقعیت را پس از نگرانی‌های مکرر در مورد مدیریت داده‌های خصوصی کاربران از دست داد.

در حالی که مصرف کنندگان ظاهرا به مایکروسافت اعتماد دارند، این ادعا تا حدی در رابطه با طرفداران متفاوت است که احتمالا در مورد محصولات و خدمات مستقیم به مشتریان زیاد به مایکروسافت اعتماد ندارند. البته از آنجا که مایکروسافت به طور فزاینده‌ای از حوزه مصرف کننده خارج می‌شود، البته، به طور فزاینده‌ای هم از این مشکل کم می‌شود.

اینکه مصرف کننگان عمده به قابل اعتماد بودن مایکروسافت اعتقاد دارند می‌تواند به این معنا باشد که طرفداران این غول تکنولوژی کمی در مورد آن کم لطفی می‌کنند. البته این مساله در مورد تمام کمپانی‌ها ممکن است. چراکه در تمام شرکت‌ها طرفدارانی وجود دارند که از تمام پیروزی‌ها و شکست‌های آن شرکت با خبرند. و این مساله باعث می‌شود بیش از حد شکست‌های آن شرکت را بزرگ ببینند و همچنین پیروزی‌های حتی کوچک سایر شرکت‌ها را بزرگ ببینند.

دیدگاه‌ها 0